BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 18 December 2011

Perdamaian Pekare yg Baik Footsteps 13

Assalamualaikum.....Ok arini aku nak ckp sikit sal Perdamaian....

Perdamaian mengikut konteks aku sendiri ialah ; bermaaf-maafan,,forgive and forget
Sebenarnye aku nak tujukan POST niyh to all yg sekarang niyh tngah berperang dri segi mulot,perasaan,peperangan yg betol2 or yg laen2 yg aku un xtau....

Korang nak tau x perdamaian tuh ade banyak faedah dripade korang trus jek berperang,,bergaduh sume tuh...

1.Korang buat sume kawan2 korang happy...sebab yelah kawan mane yg suke tgok kawan2 sendiri bergadoh or berperang sesame kawan sendiri kan??

2.Korang dapat menjage hubungan sesame manusie....sebab ALLAH S.W.T penah berkate pade umatnya bahawa :  Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekelian manusia, dan menjadi keterangan yang menjelaskan petunjuk dan menjelaskan perbezaan antara yang benar dan yang salah.” (Surah al-Baqarah, ayat 185)

Ok aku tau ayat ni ade sedikit pasal ramadhan tetapi ade maksud tersiratnye iaitu : 
I.Ayat ini khas ditujukan buat umat yang mempercayai akan rukun iman dan pengamalannya.  
II.Ayat ini pula diturunkan untuk sekalian manusia sama ada orang islam ataupun tidak. Yang mana menceritakan pentingnya kita menjaga hubungan sesama manusia dan menunjukkan skop agama islam itu sendiri bukan lah tertakhluk kepada ibadah seperti solat, puasa zakat dan haji sahaja
*Pengakuan = Aku copy nih dri site orang heee......

Konklusinya : tolongla jgn bergaduh,,bertengkar,,or beperang sbab PERDAMAIAN kan lebih baik,,,,So bgi korang yg sedang berperang,,bergaduh or so on tuh pgila BERDAMAI ngn org yg anda sedang berperan or bergaduh tuh kay?? Stop this nonsense and LIVE YOUR LIFE with PEACE & HARMONY....

Sekian sahaja...
Wasalam...=)

0 comments: